Aug 1

Napok :)

Huh, egy szusszanás, és irány tovább.. My name is Zoltan, Tourist Guide Zoltan
Cseh csajszikat körbevezettük Pesten Gáborral.
Holnap Lilla, meg Belga csajszi Emilie jön :) aztán irány Balaton :)
kétségeim vannak, de azért biztos jó lesz
Litvánia egyre közelebb, kocsi bérlés folyamatba, projekthez preziket kell majd csinálni
Röviden ennyi, képek nincsennek :), Belgiumi történet folytatása lesz majd :) London, Spanyol, Dublin, Belga tengerpart villamossal :) csak győzzem megírni, meg beválogatni a képeket :)
de ÍGÉREM, lesz :)

Jul 9

Trip Párizs

Category: No Name

Reggel 7 fele Petikével felkeltünk, nyomni tovább a gázt, csajok meg csak durmoltak tovább mit sem sejtve az útról. Persze GPS szinte döglött volt, épp hogy egy kis szusszantás volt csak benne. Így nem is használtuk, hanem elő térképet, meg a címet megkeresni, ahol van az AVIS kölcsönző, hogy cseréljék a navi systemet amint lehet :).
Hát befele a városba, elég érdekes volt, mert akkora tömeg volt. 3-4 néhol 5 sávos autópálya volt, és persze dugó.
dugo
Aztán keresztül vergődtünk a városon nagy nehezen, kocsi kocsi hátán, aztán gps-t már használtuk, közel voltunk és hát mégis csak könnyebb arról navigálni mint térképről, és figyelni kis utca táblákat fent házfalon.
Egyszer egyik kis utcából, feltűnt a csodás tábla :D AVIS :D . Nah akkor bementünk a mélygarázsba, és ki se jöttünk csak mikor már minden el volt intézve :). Kaptunk egy TomTom-ot :).
Betápláltuk a kempinget, aztán irány volt oda. Mi magyarok első dolgunk volt, kipakolni és enni valamit :D többiek meg, fürdés, smink, hajvasalás, meg ilyesmi. Nah ott egymásra néztük és csak nevettünk, hogy mi egyből kaja, ők meg smink meg miegymás..

Aztán útra keltünk, kocsi nélkül persze :), be buszoztunk a központhoz,
dugo
Itt még együtt voltunk, aztán Petivel megláttunk egy érdekes dolgot :D 1 eurós bicikli kölcsönző. Regisztrálás, 1 napos 1 euró, fél óra ingyen van, azaz vissza kell vinni.
A városba nagyon sok ilyen csomópont van letenni a bicikliket, szóval béreltünk is egyet-egyet magunknak.
Aztán gondoltuk hogy legyen nálunk 5 óráig mert 5 euró csak, és utána ingyen. Legalábbis ezt hittük. /hazaértünk, és kb 1 hónapra rá kiderült, hogy 5 órára 5 euró, és azon felül még drágább, persze nálunk volt egész napra, még éjjel is, mikor nem használtuk, szóval 36 db eurónk bánta akkor, hát utólag szidtunk mindenkit akit lehetett, de nem tudtunk mit csinálni/
Szóval bicajjal bejártuk egész szépen a várost, már amit lehetett :)
De csak ketten fiúk. Többiek, lányok nem akartak ránk várni, míg elrendezzük a bicajt, így elindultak nélkülünk. Aztán már csak késő este láttuk őket legközelebb a kempingbe.

Egész nap csak tekeregtünk, megnéztünk jó pár dolgot :) /én már másodjára :) / aztán este fele elmentünk Notredam-hoz, persze nagy nehezen. Kerestük, térkép volt nálunk, és nem találtuk. Hihetetlen volt, de nem találtuk, jó fél órát tekeregtünk, aztán nagy nehezen áttévedtünk a kis szigetre ahol is megtaláltuk. Utána irány volt haza, kocsiba alvás, meg sátorba, végre egy szép napunk volt, sütött a nap egész nap, meleg, így gondoltuk pihenni is tudunk éjjel kempingbe. Így is volt. Megvacsiztunk, aztán alvás, zárt térbe, ágyba :D. Majd éjjel 2-3 fele meg betoppantak a lányok persze kiabálva, 2 holland sráccal… és hát aludni :D
dugo
Nah de aztán reggel lett, és irány volt megint városnézés :) megint bicaj, de már mi is ügyeltünk arra, hogy fél óránként visszatettük. /nem akartunk másnapra is fizetni, így fél óránként egy bicaj tároló keresés, letenni, megint kivenni :) /
Még aznap megnéztünk másik pár dolgot, és délután cuccolás, takarítás, és irány tovább.
Versailles volt a cél :) Meg is néztük,
dugo
azonban felújítás alatt volt. Így tovább álltunk szállás után nézve. Nah és innen jöttek a gubancok :) mert nem találtunk forma1-es hotelt, azaz találtunk, de nem volt szabad hely :) így megint a kocsi maradt. Egy közért parkolóját szemeltük ki, eldugva, kis helyen, nincs forgalom. Annyira pici volt, hogy még ember is alig volt kint az utcán, tisztára mint egy kis elzárt falu. Megint kocsi, megint egy fárasztó alvás a kocsiba, ami már nagyon rossz volt :D
Másnap indulás, erre már nem nagyon emlékszem, de Rouen volt a cél.
Jeanne D’Arc itt halt meg. Körbenéztünk, kis piac volt, igazi ócskapiac :)
dugo
Mikor már épp menni akartunk, hát rázendített az eső.
És ezen a képen nem optikailag volt rossz a fényképező gép, hanem tényleg ennyire ferdén állt az a ház. Szinte már dőlt…
Szóval cuccoltunk odébb, a tengerpart irányába :)
Előbb Etretat majd Fecamp jött, mind2 eszméletlen szép hely, csak nem mikor havazik, meg esik az eső.
Első helyen, elég viccesek voltak a lányok/Emilija meg Danai/. Kint voltunk Normandiai tengerparton, és bent ültek a kocsiba, mert hogy esett az eső. És nem láttak semmit se :) bánhatják :) meg mindenki más is aki nem volt ott :P
Sok-sok fénykép után aztán odébb álltunk. Jött a másik.
Itt mikor odaértünk, elég szépen havazott, meg esett. Vártunk picit, aztán meg napsütés. Szóval elég kiszámíthatatlan volt az időjárás. De cserébe elég szép képeket kaptunk :)
Jött aztán a következő kis tengerparti város, de itt sajna már nem lehetett kiszállni a kocsiból, mivel nem lehetett hova gyalogolni, le volt zárva, omlás miatt.
dugo
Ami ez után jött, az lehet akár karácsonyi mikulás is, mert kicsit fehéres volt minden, ahogy távolodtunk el a tengerparttól.
Döntést eszeltünk ki, mivel nem aludtunk normál helyen, csak kocsi megint, így elkezdtünk keresni szállást, forma1 hotelt. Találtunk is, alvás nagyon jó volt, bár 7en 6 helyen.
Reggel, kimentünk, hát az akkor, ott, hihetetlen volt. kb 10 cm vastag hó, áprilisba.
dugo
Boulogne, Londonba átviharzás. Hát ez az ami nem jött össze, mivel nagyon drága volt a komp, és közös megegyezés alapján irány volt másik átkelő, Calais, ahol itt is drága volt nagyon, mivel előre kellett volna foglalni helyet a csatornába közlekedő vonatra. Mi meg csak szimplán gondoltuk, hogy megyünk, aztán mégse. Irány volt vissza Torhoutba, fél nap pihenés otthon.
Másnap irány volt Oostende, körbenéztünk picit, aztán irány volt brüsszel. Megnéztük Atominumot,
utána meg irány volt Waterloo-ba :). Hát ami itt volt, kész vicc, pánik volt :) . Megakartuk volna nézni a csatamezőt, azonban nagyon drága volt, így le tettünk róla. Petiék persze jó magyar szokás szerint , hát ez kis kerítés, be lehet mászni rajta. Be is mentek 3an, fel a dombra, pár fényképet csinálni.
dugo
Utána meg rohanás ki, mert észrevették őket hogy belógtak, aztán pucolás a kocsival :)
Next Stop Namur.
PÁr kép, vicces videó, /és mivel már fáradt vagyok, 0:53 így gyorsra fogom a végét :) /
szóval megnéztük. Utána irány volt Dinant, fel a várhoz, sötétbe, belógtunk, ingyen, meg le is jöttünk, mert minden zárva volt. /Belógtunk este, szinte már éjjel, és zárva, hmm :D még jó hogy zárva volt minden../
dugo
Aztán hajó elfoglalása, pár vicces kép készítése, piknik kint a vízparton, grillcsirke, meg ami vót..
Forma1-es hotelbe alvás, és irány haza, takarítás, kipakolás, mosás, kaja csinálás..

SZummázva, megérte elmenni, 200euróért, ennyi mindent látni, 10 napos kaland, és még kis csapattal is, hát fergeteges volt. Még1x ha lenne ilyen lehetőség, már tapasztaltabban választanám meg hogy miket vigyek magammal, hogy kint kb 0 fokba sátrazni, vagy épp kocsiba aludni első ülésen, ami kegyetlen rossz volt, mert hátul tudtak feküdni is…
Szóval összességébe 10es skálán ez a kaland egy 8ast simán kapna :)
Thanx a csapatnak hogy sikerült egy jó túrát összebarkácsolni :)

1 comment

Jul 7

Hétvége egy Török sráccal, Dogucan-al :)

Category: No Name

Hát ez is megvolt :) és remélem úgy fog visszaemlékezni rá erre a kis budapesti kitérőre, mint egy nagyon jól sikerült Budapesti nyaralásra :)

Kitérő, mivel Belgiumból jön haza folyamatosan :)  , azaz azon van, hogy hazaérjen. Belgium végigjárása, Németország, Csehország, Ausztria, Magyarország, Szlovénia, Olaszország, /majd innen komp Görögbe, ami 23 órás lesz/ Görögország és haza Törökországba. Vett egy InterRail jegyet, 22 napost, és bárhol, bármikor, bármilyen vonat járaton használhatja, kivéve alvófülkék. Így van az hogy  2 hete úton van :) . De jó is neki :) kicsit végigjárja Európa ezen részét  :)

Szóval mi is volt bezsúfolva erre a 2 napra :), 11:30 körül befutott Bécs-Bp. keleti vonata, természetesen kint vártam :) mert neki nehéz lett volna elboldogulni ebbe a nagy felbontotta keletibe :D , aztán ismerkedés a jegy automatával, /ez még nekem is új volt :D fél éve még nem volt ilyesmi :D , aztán irány haza :) /Előszöris egy jó kis ebéd, aztán irány volt az estig tartó túra. Elmentünk BMF-NIK diplomaátadó ünnepségére, persze semmit se értett, de jó volt, tetszett neki, ha nem is az ünnepség, de legalább az épület :) , megmutattam hogy milyen is az épületünk. Tetszett neki, mivel építészetet tanul :) remélem valami hasonlót fog majd csinálni Törökországba, és elmondhatja hogy Budapestről szerezte az ötletet ;)

Aztán irány volt a túra :D először Sikló, fel gyaloglás Mátyás Templomhoz, Halász bástyához, át budai várhoz, ami persze zártkörű rendezvény miatt zárva volt. De még szerencsénk is volt, mert nagyon felhőszakadás szaga volt kibontakozóba :), így 10 perc alatt már lent voltunk a lánchíd lábánál, hogyha tényleg elkezdte volna magából kiönteni a tölteléket, ajjaj :D rövidnadrág, póló, hát akkor legalább egy AUG. 20-a is lehetett volna.. de szerencsére épp hogy a széle súrolt. Lánchídon kirakodó vásár, sok-sok fénykép :) és sikerült rábeszélnem egy kürtöskalácsra :) amit kicsit kétkedve fogadott, mivel nem tudta mi az, meg hogy nem akar semmit enni, de én azért csak vettem. Nah ami utána volt :) nem bírtam kivenni a kezéből, épp hogy egy kevés jutott azért belőle nekem is :) “Receptet, Receptet :) egyből kérte volna, netről majd letöltjük este ugye?.. ” hihetetlen jó volt :),

Aztán irány volt Parlament 2-es villamossal. Leszálltunk, megettük Kürtös Pajtást :) és továbbálltunk :) . Mentünk ki gyalog, csodálkozva néztem hogy villamosok nem járnak, és mire odaértünk, hát igen :D , mindegyik takarékon, “oh yeah, the gayfest”. Nah innen gyalog volt le Nyugati Pu. Oktogon. Szerencsére még volt kordon, rendőr :D egyből elragadta a hév D.-t :) hogy ha már itt vagyunk, eredjünk buzikat nézni. Mondtam, persze hogy majd elverjenek, meg ilyesmi, de végül belementem :), este fél 7 körül lehetett.
Épp egy “gyúrcsány takarodj” kb 20 fős kis csoportot kísértünk a kordonon kívül, mikor csak gyülekeztek a rendőrök, meg mellékutcákból elő-elő bukkantak a rohamosztagosok :)
Volt lehetőség bemenni középre, a kordonnal védett területre, hát D. persze hogy be akart menni :D, be is mentünk, mert egészen Hősök Teréig el lehetett látni, aztán már nem volt sehol se az említett szivárványcsíkos elme zavarodott csoport. Mentünk is jó sokat, persze még középúton lehettünk, mikor “Oh yeah, we found at least 1 exit :D in case if we have to run” , mivel minden zárva volt, teljesen el volt zárva minden kordonnal, ahogy mentünk, sehol semmi menekülő útvonal :) .
Aztán jöttek az értelmes ötletek :) szép házak, pózolós képek :D háttérbe rohamrendőrök pajzsokkal, meg minden ketyerével felvértezve :)
Aztán odaértünk Hősök Teréhez, persze osztagos kordon, kimenni nem lehetett. Vártunk.
KB 10 percet, aztán elkezdett fel oszlani a rendőr család :) mi meg rendőrök közepette, gázlövős Jeep, katonai teherautók, rácsozott rendőrautók szépen átosontunk a szobrokhoz hogy képeket csináljunk :) senki se bántalmazott minket :D pedig voltak vagy 500-an akkor ott. Kutyástól kezdve minden :) Aztán irány volt Vajda Hunyad vára. Képek, és kis pihenés a tónál. Hát volt is meglepetés mind nekünk, mind annak az 5 lánynak akik épp a leánybúcsút tartották, üvegekkel kezükbe, meg vagy egy tucat petrezselyemmel a kézbe.
Vegyetek légyszíves petrezselymet, mert szokás, mert boldogok akarunk lenni, mondtam, angolul :) mert mellettem van Mr. Törökország egyik képviselője :) és nem ért magyarul. Nah ezen meglepődtek, mert egymást bökdösték hogy te tudsz angolul, igen, de te készülsz nyelvvizsgára, te mondjad.. és hasonlók :) nagyon meglepődtek :) aztán 2 csomi petrezselymet vettünk, mert szépen kérdezték, persze nem tökéletesen :) de az sose baj.

Aztán irány volt tovább gyalog állatkert, vidámpark, meg fürdő megtekintése :) kicsit le voltak amortizálva az utak, meg füvek, virágok. Mi nem is tudtuk hogy arra volt a balhé. Én csak másnap tudtam meg este, hogy hát arra volt pont a csetepaté amerre mentünk, azon a részen csak. Nah gondoltam utána, szerencsénk volt hogy nem találkoztunk senkivel se, aki épp harcolni akart volna :)
Visszatérve, visszaballagtunk földalattihoz, “What’s this? :D It’s just like a toy :D” hát ezen én se tudtam mást csinálni, csak nevetni :) . Vissza oktogonhoz, kis kaját keresve, de aztán mellőztük hogy otthon jobb legyen :) közbe leadtam még kora délután a rendelést Anyámnak, hogy Goulash, és pörkölt nokedlival -> angolt nem tudom :D nem tudom mire fordítani, kommentbe várom a kaja nevét angolul :D

Szóval nyugati megint, benéztünk pályaudvarra, csak bámult hogy milyen nagy ez is, mint a keleti :)
Tovább gyalog, ki 2-es villamoshoz, felpattantunk, és végigmentünk, egészen Szabadság hídig. Amit persze még mindig javítanak, felújítanak. Fél év nem volt elég rá… vicc…
/mellékes: kint Kortrijk-ba buszpályaudvart, kb 8 utcát teljesen felbontottak, újrabetonoztak, és lazán befejezték fél év alatt, sőőt. max 2-3 hónap kellett nekik/

Hídra nem tudtunk rámenni, de nem is volt baj, kezdett már sötétedni, irány Erzsébet híd, felmentünk hídra, és megvártuk a lámpákat, :) Lánc hídra egyből rákapott :) hogy milyen szépen világított :) . Tovább irány volt befele, Váci utca, Deák tér, aztán Bazilika, és Arany J. utcai metró. kb 10 körül lehetett. Irány volt haza. Vacsora, jól bekajáltunk. Aztán mondta, hogy túl jól van ellátva :) mert fél év után nem jól meghízottan kéne hazamennie, hanem mint szegény török sovány srác :) persze csak nevettünk, mert csak ettünk, ettünk.
Éjjel 2kor sikerült ágyba kerülni, és aludni.

Reggel 8kor kelés, ami persze teló lenyomásával kezdődött, és már csak fél óra múlva keltünk fel, szal már késésbe lettünk, mivel 9kor akartunk elindulni. Így sikerült össze cuccolni, majd elindulni fél 10 körül. Persze Déli Pu-ra kellett menni, így 1 órás út már rossz volt, így kocsival kivittük, csomagot letenni csomag megörzőbe, majd irány kocsival fel a hegyre :) Aztán gyalogoltunk eleget, fénykép, áll leesés, minden megvolt :) .
Gyors léptekbe lefele a másik oldalon, Gellért szálló oldalán, csúszdázás, majd lenti épületek vizsgálása. Gyalog útra kelni Déli Pu. felé, 18as villamos vonalán :) Persze vízesés nem volt olyan jó, mert épp hogy csak csordogált a víz belőle, de azért jó volt, tetszett neki :) . Utána még gyaloglás, mert nem találtuk a villamos megállót. Aztán csak egyszer ott volt, vártunk is vagy 3 percet, pihenve. Villamossal el a délibe, és csak várni 20 percet míg vonat indult. El is viharzott gyorsan. IC, légkondi. szal nem volt rossz dolga :) Még meglepetésként egy kis útravalót is kapott, amitől teljesen meglepődött, hogy ennyit kapott. kb 5 kilónyi mindennel együtt :D “KIS ÚTRAVALÓ” . Még otthon mondta, hogy egy van neki méh, meg elég lesz neki még 1 ha tudnánk csinálni :) mondom ok, anyámnak mondtam akkor legyen 3 :) meg még süti meg kis apróságok :) meg ugye innivaló az útra :)

Dogucan

Hát ennyi a történet.
Szerintem amit ki lehetett hozni 1 napból, 11:30-ra jött szombaton, vasárnap 12:50kor ment, szerintem mindent kihoztunk belőle :) . Még nekem is jó volt újra látni a dolgokat, mert rég jártam már arra, főleg Gellért hegyen, meg Budai várba, kb vagy 10-15 éve…

Jul 4

Trip Történet folytatása :) Vol_24, Vol_9254

Szóval :)
Búcsúzkodás után vettük az irányt Luxembourgba.
Mint említettem anno, sötétbe, botorkálva mentünk. Míg mindig emlékszem rá tökéletesen, főleg hogy régen volt már.
Petivel 2-en próbáltuk megtalálni a kempinget, ahova is kerestük a szállást, persze GPS totál döglött volt, mert ugye kábel szakadás, és nem akartuk totál kikészíteni, néha - néha bekapcsolva rávettünk egy pillantást, hogy merre is kéne menni.
Aztán nagy nehezen, dombokon hegyeken át, míg többiek csendbe aludtak :D mert lehetett vagy éjjel 1-2 is :D

Aztán megtaláltuk, fürödtünk, (pénzért vettünk kuponokat, /egy kis műanyag vackot/, amit automatába betéve számolt visszafele), felállítottuk a sátrat, és kint alvás. Persze mi magyarok voltunk csak elég bátrak, vagy inkább “hülyék” hogy kint aludjunk. Többiek kocsiba, illetve Lisi bevonult a zuhanyzóba, mert neki már elég volt a kint alvás :).
Reggelre már én is bántam :D, mert a fű inkább fehér volt mint zöld, kicsit hideg volt. Jó kis völgybe volt a kemping rész, mindenhol körbenézve jó kis dombocskák. Persze gondolhatjátok, hogy miért nem öltöztek fel :D hát minden ami nálunk volt felhúztuk, nagykabát, sapka, kesztyű, minden :D. De tanulság megvan, ha sátrazni megyünk télen /elvileg húsvét volt, de mégis tél/ :D akkor mind1 mi van, sátorba MATRACOT. Pléd meg ilyenek tök jók, de kevés a hideg földön aludni :D
kabatos
Nah, hogy hol is aludtunk. Minden van, csak sátrak nincsenek rajtunk kívül.
kemping

Újabb szörnyű alvás után ismét útnak eredtünk, Luxembourg fővárosába, Luxembourgba :)
Persze ahogy mentünk, megálltunk mert találtunk egy szép várost, méghozzá neve is meglepő.
Olvasd le a képről :)
Jó kis kitérő volt, megérte megállni. Volt egy kilátó, felmentünk, csináltunk pár képet, meg érdekes dolgokat, Peti fel is mászott a tetejére, hogy tényleg jó panoráma képeket csináljon.
kemping
Persze volt suvenyír bolt, bementünk, nézelődtünk, ledöbbentem az árakon, kijöttem :D de voltak szép dolgok, óriás kerti vakond, teknős, meg hasonló kerti, belső díszítési dolgok

Ezután tényleg már Luxembourg volt a cél :)
Kocsikáztunk, kocsikáztunk, többiek már már nappali alvásba kezdtek, és odaértünk.
kemping
Mint ahogy a képen is látni, nappal, 14:48, azért nem volt kellemes idő, az a nappali 8 fok kellemesen hideg volt. /ezek után, mindenki képzelheti mi volt éjjel :D/

Első érdekes megpillantásom:
lampa
A bal oldali egyértelmű volt, aztán sárgával? meg utána háromszöggel? ki melyiknél mehet tovább? vagy csak kanyar, csak busz, vagy csak mind2 zöldnél mehet, örök rejtély marad számomra :D
hid
A csodálatos acél híd, jó magasan, mindenféle felső tartószerkezet nélkül. EarthQuake szempontjából tuti nem egy stabil szerkezet :) főleg ha hegyomlás van, és a tartópillér alól omlik ki a dolog :)

team
kemping

Megnéztük azt a térképes malomkövet is :D, csupán 990km volt Pest, ami érdekes, mert Kortrijk-tól kb 1500km van :) szóval kicsit elkeveredtünk :)
Végig gyalogoltunk együtt egy szinte főutcának nevezhető valamit, kis sétáló utca volt.
Utána Péter pajti levált, és egyedül folytatta a felderítő utat, azaz hogy internetet keresett, meg Párizsba kemping szállás után kutatott.
Rajtam meg szerencsémre, vagy szerencsétlenségemre 4 lányt kísérni. Sztem akkor ott el lettem nevezve mindennek, hogy csak gyalogoltunk, meg ide oda járkáltunk. Megvolt beszélve egy időpont meg egy találka hely, aztán kész :d gondoltam ha már itt vagyunk, miért ne kéne kicsit szétnézni. Hát a képek mutatják hogy mit sikerült.
Estefele /még világosba/ indultunk Párizsba, azonban GPS-ünk már már szinte döglött volt, akku alig töltve, kerestük a helyi AVIS autó kölcsönzőt, de 2 kör után e találtuk meg, így fogtuk magunkat, és irány volt egy “bor kóstolós” est felé, mert megtudtuk hogy valahol, valamikor az időtájt van, volt.
Persze mikor odaértünk hát sajna nincs :D de beülhetünk borozni jó pénzért. Hát inkább kihagytuk, és leültünk Luxemburg, Németország folyópartra, és amolyan piknik jelleggel megvacsoráztunk a kis kerti gázpalackkal, ami igen jó szolgálatot tett :D, babkonzerv, friss kenyérrel, majd véletlen folytán kaja negyede földre tálalva, forró fazék kicsúszott, és kiborult :D így be kellett érnem szendviccsel a végén. Persze sötét volt, semmit se lehetett látni abból hogy hogy jártam :D
sun
Ezek után, mint mindig, éjjel útnak indultunk Franciaországba, Párizsba. KB 23ó lehetett.
Beültem hátra, hogy pihenjek, Peti jó Schaffeur-ként ülte a sarat. Már autópályán jártunk, mikor sehol senki, csak mi téptünk Párizs felé, nah ott Peti is kidőlt, aztán átvettem én a vezetést, ha nem is sokáig, kb 45 percre. Aztán közös megegyezés után, leálltunk egy kamion parkolóba, és mi is aludni tértünk, 3 körül lehetett. Többiek csak aludtak, nem is tudtak semmiről. Folyt köv. :)

Jul 4

Szóval, indul a pótlás

Üdvözlet újra

Immáron már itthonról, Pestről :)
És akkor következzenek az elmaradt dolgok :) sok lesz, rengeteg képpel, csak legyen időd megvárni míg betölti majd a képeket :)

May 20

Hoopsz

Category: No Name

Üdv. Ha még mindig olvasod, amit kétlek, mert látom hogy senkise, akkor majd egyszer ha lesz időm sokat írok, befejezem a történetet, meg ami még volt..

Hogy mik? hát az necces.. mert sok minden.

Először is utazás befejezése, London, munka, Barcelona, ide oda ingázás városok között, búcsúztatás ismerősöket, akik hazamentek..etc..etc..

Hogy most mi van? hát a munka része. Minden nap suliba be, munka, ebéd a menzán, utána hazafele bevásárlás, haza és munka, alvás. És kb ez megy, mert egyedül dolgozom hála a 2 spanyolnak akikkel dolgoznom kéne, de semmit se értenek hozzá. Szóval röviden ennyi… 3 ember munkája esett rám.

Idő hiányába nem tudom mikor lesz időm írni, lehet nem is fogok, nem tudom még. Majd alakul valahogy

Holnap egész nap utazás, kirándulás….

Csüt meg találkozó a suli koordinátoraival, bemutatni a projektet .. hmm :D jól hangzik :D már fejesek közé pottyanni :D, vasárnap meg indulás Barcelonáb.

2 comments

Apr 12

Utazás Vol.1 - 3 nap Hollandiában

Category: No Name

Nah hol is kezdjem. Hát persze hogy az elején :)
2 heti programot leírni nem egyszerű feladat, de még visszaemlékezni is sok :)
Petiék elmentek Brugge-be kölcsönözni egy ilyen kisbuszt.
Elvileg 9 személyes volt, de 10-en mentünk benne.
Magyarok: Lilla, Peti, Tamás, József, és Én :)
Lett Emilija
Görög: Danai
Török: Hatice, Hale
Osztrák: Lisi

Sok kis lány elfért kis helyen is, bár utólag kiderült, hogy alig fértek el, mert
mégse volt olyan nagy a kocsi.
kep
A csomagok. Hát igen, 10 embernek kell csomag 10 napra. Utastérbe is mindenhonnan csomaglógott, csak a fülünkről nem.

Mivel délután 4-5-6 fele indultunk, így sajnos későn érkeztünk meg Rotterdamba, olyan 10-11 fele.
Este lévén alig volt valaki kint az utcán. Épp csak 1-2 kocsmába volt valaki, mert ugye hétfő este volt, munkanap.
Lilla megkérdezett egy helyi lakost, hogy nézzünk valami népszerű látványosságot itt, erre válasz, ez rotterdam, itt nincs ilyesmi, csak
kocsmák.
kep
Hát kb fél órás séta után, irány volt amsterdam.

Kb éjjel 1 fele meg is érkeztünk, szokásos pályaudvarra, minden kihalt, alig volt autó az úton.
Kocsival kicsit furcsa volt menni, minden szokatlan, még ha már voltam is itt.
Persze elsőre a kikötőbe tévedtünk, ahonnan visszakellett fordulni.
Utána meg kis szűk utcákba manőverezni, nem volt könnyű dolga Petinek,mert ő vezetett.
Le a kalappal előtte, hogy épp hogy beférünk valahova, és ő meg csak simán átment mindenen karcolás nélkül.
Még tilosba is ment, bár szerencsénkre senki se látta :)
Kis séta után, 2-3 fele elindultunk kemping fele, hogy aludjunk kicsit. Pechünkre zárva volt, nem volt recepciós, így kint aludtunk
a parkolóba. Felállítottunk 2 sátrat, aztán 6-an kint, 4-en bent kocsiba. kb 4 óra lehetett.
Reggel kelés után, 7 óra :), kib**tt hideg után, alvás se ment, irány volt a kempingbe valami fürdő után nézni.
Mivel sikerült bemennem recepciós előtt mennem, így semmi baj nem volt, de a többiek, kik későn keltek, hát ők már nem tudtak bemenni.
Kaptuk a fejmosást a recepción, 10 perc alatt pakolunk és eltününk, vagy rendőrt hív.
Gondolkodnunk se kellett, már mentünk is tovább.
Amsterdam felé vettük az irányt megint, persze kaját venni, meg kicsit rendbeszedni magunkat megálltunk útközbe egy sportcentrumnál,
vagy valami hasonlónál :)
Aztán irány nappal amsterdam, szétnézni megint :)
kep
Mivel esett az eső, így nem gyalogoltunk sokat, amúgy is már voltam itt, meg a többiek is, szóval beültünk egy
coffe shop-ba. Persze mindenkitől kérték a igazolványt, csak tőlem nem :D nem tom miért, csajszi mondta hogy nekem elhiszi látszatra, hogy
18 vagyok már.
kep
Aztán egyszer csak eső elállt, és irány a városba bolyongani :)
Mivel itt voltunk, így nem hagyhattuk ki megint a piros negyedet, persze alig voltak a munkahelyen.
Aztán irány volt csak kolbászolni a városba :)
Megnéztünk/megnéztek a többiek egy Torture múzeumot. Én nem bántam hogy nem mentem be :) drága volt, és szinte semmi új nem volt bent.
Este fele, irány volt ki a központból busszal, ugyanis külvárosba parkoltuk le a kisbuszt, így ingyen volt a parkolás :)
Kicsit késve indultunk el, hogy időbe elérjük az utolsó kompot Texel Island-ra, így aztán kicsit gyorsabban is mentünk a kelleténél :)
kep
Jah igen, ez eleinte normális volt, de később már nem :)
Csajok, kocsiba beszállás után, alvás :) volt hogy végig aldutak egy teljes útszakaszt, egyik városból másikba :)
Szerencsére még idő előtt odaértünk a komphoz. Még kicsit várni is kellett, így volt lehetőség pár képet csinálni a helyről :)
kep
csak hogy lássátok, hogy nem a levegőbe beszélek, egy bizonyíték, hogy ott jártam :) Ezüst kisbusz mögöttem, a mi paripánk :)
Jah, igen, Mercedes VITO, el is felejtettem mondani :) jó kis paripa volt :) semmi baj nem volt vele, csak a sebváltó köhögött kicsit :)
Szép lassan begördült a csodahajó, aminek neve: TESO :)
kep
Elég jó volt utazni a kompon :), csak mert naplementét nézni róla, tenger felől :)
igaz kicsit felhős volt, de azért még így is szép volt :) és lehetett fényképeket csinálni
HA nem másról akkor a felhőkről, meg a háttérbe hajókázó másik hajóról :)
Kis kocsikázás után megtaláltuk a kempinget, De Koog
Itt már szerencsére legálisan töltöttük az éjszakát :)
Persze azért mégse :) 10en voltunk, és hogy faragjunk az árból, csak 6 személyt jelentettünk be :) így 4 személy bliccelt, ingyen belógott :)
Alvás előtt elnéztünk a városkába. Tisztára mint egy balatoni kis város. Üzletek, kocsmák, játéktermek. Annyi volt csak a különbség, hogy
itt minden drágább :). Kisétáltunk koromsötétbe a tengerpartra, de még víz közelségét se láttam :) de hatalmas szél volt,
meg ahogy a víz mozog, fenomenális hangulata volt.
Bár ezt sötétbe nem próbáltuk, de vicces volt utólag :) kicsit E.T-re hasonlít :D ha nem lenne lila :)
kep
Lefekvés minden okés volt, előző napból tanulva, jól felöltözni :) 2 nadrág, 2 pulóver, kabát, hálózsák, sapka, kesztyű.
Hát jól belegondolva még kevés is volt, mert olyan idő tárult elénk éjszaka, amit sátorozók nem kívánnak :D
Hatalmas szél, sátrat, amibe aludtunk, majdnem összedönöttte, Lilla alig mert aludni, mert folyton azt leste mikor szakítja le a szél a sátor tetejét.
Éjszaka közepette meg kicsit megrontotta az egyik tartó oszlopot, így másik csajszi, Lisi éjszaka kiment és megigazította :)
Aztán meg jött az eső. Szerencsére vízálló volt a sátor, így legalább nem áztunk, de ruha megint kevés volt :D
Reggel megint kelés, korán mint mindig, aztán megint csináltam pár képet, hogy legyen valami bizonyíték hogy itt jártunk :)
kep
Kis kávézás, forrócsokizás után irány volt sziget másik részébe, útközbe ilyen helyen megálltunk :) egész jó volt.
Érdekes dolog ami itt megvolt, tengerpart, tök szép hely, erre sokan kocsiba, vagy kávézóba ültek be, ahelyett hogy kinéztek volna ők is.
Jó, igaz, szél volt, de akkor is :)
nem hiszem hogy még1x lesz esélyünk ide eljutni.. sajnos..

Kis gyaloglás után, irány volt a sziget másik csücske.
Kb 250°-$ba csak víz :) igazi sziget csücske :) Világítotoronnyal :)
kep
Itt azért már az igazi tengerpart érzés volt :) Homok mindenütt, víz mindenütt. Csak az idő volt kicsit szeles.
Meg a hangok :) Vadászgépek gyakorlatoztak, olykor eléggé nagy hangzavart keltve :) de jó volt, mintha egy diszkóba csak mély, és egyre mélyebb..
Fenomenális volt :)
kep

Kis pihenés után, szedelőcködtünk ki a szigetről, és hát ugye hollandia, nem lehet malmok nélkül. Így megálltunk egy malomnál, hogy
megnézzük közelebbről.
Persze senki se volt otthon, csak egy házigazda paci.
kep
Itt is képek, pacietetés, birkázás :)
Aztán irány volt a komp, meg vissza a holland belterületére :)
Ugyan úgy Tesót Vártuk, csak most kevesebb ideig, mert pont időbe érkeztünk.
kep

Átértünk, aztán szépen irány volt Hesselt. 3 fővel kevesebb lett, 2 magyar srác ment haza MO.ra, lejárt a szünidejük kint,
török csajszi meg nem tom :) de lehet jobb is hogy kiszált :) utólag belegondolva, megvoltunk nélküle is :)
Utoljára még egy magyar kép :)
kep
Este 10 körül indultunk talán el belgium földről Luxemburg irányába. Megint esti kis kocsikázás :)

Folyt. köv. :), képek változni fognak, ezek csak a “próba” képek :)

Apr 11

Utazás

Category: No Name

Nah, folyamatba van az írása, képek feltöltése.

Előre szólok, sok kép, sok írás lesz, mert ilyen kalandot nem lehet pár sorba leírni :)

szóval készüljetek.. mert valószinü most megbánjátok, hogy ezt a blogot olvassátok, mert annyi lesz :)

Hogy mi várható:

Rotterdam, Amsterdam, Texel Island, Luxemburg, Párizs, Versailles, Etretat, Fecamp, Brüsszel, Waterloo meg a többi :)

10 nap kocsival, kb 2500km utazás

Mar 30

Vidámpark :)

Category: No Name

Nah Gábort sikerült rávennem hogy kinézzünk a vidámparkba, ami már 2 hete itt tanyázik.
kep
Ezt persze nem lehetett kipróbálni :)
Én 2 dolog miatt mentem ki :)
Mind2-n le kellett tenni szemüveget, táskát, minden ami nem fixen rögzített :)
Video1
Video2
Nekem ez volt jó, persze volt céllövölde, 0 % nyerési eséllyel, mivel a cuccok nem pálcikán voltak, hanem madzagon lógtak.
Pl: ps3 1 madzag, Quad 2 madzag, wii 1 madzag, plazma tv 1 madzag. Szal érdekes volt :D
Volt bazár jellegü valami, ahol pénzt bedobni, és nézni mi pottyan le, azaz mi nem :), plüss maci automata, robotkart irányítani, és kivenni a figurát..
Szóval igazi pénzköltési lehetőség
Belgák meg mindenütt csak pénzt költenek, mert megtehetik.. csak egy ár, pénzbedobálós, 100€-ér lehetett dobálni akár, jah igen, nem is pénzt, hanem zsetont kellett bedobni :) , 100€-ért 150 zseton, és nem kapsz csak egy öngyújtót :D

Mar 25

Húsvét

Category: No Name

Nah megint későn jelentkezem..
Elmúlt hét:
Hát lényegébe semmi extra nem volt, munka van, dógozni kell,
Szobaton jött 2 magyar srác, Lilla barátai :) Jozef and Thomas
Vasárnap forma 1 Gáborral, spanyol sráccal :), közben windóz telepítés, többiek meg 11 körül ébredeztek :)
Húsvét Hétfő :
nah ez igen érdekes volt
Gáborral korán indultunk :D 8kor Torhoutba, hogy menjünk a húsvéti kirándulásra.
Én nem tudtam hogy mi vár majd rám, így mindennel készültem, kaja, pia, esernyő, esőkabát, bakancs, nagykabát, sapka, kesztyű.
Aztán a végére kiderül hogy majdnem mind jóljött :D
Kb 15-en döntöttünk hogy húsvét hétfőt töltjük kirándulással.
Első utunk Zonnebeke-be volt, kocsival elvittek minket egy első világháborús katonai temetőbe. Erős szél, kicsi eső, magyar gyerek erősen tartja magát
Video
Mindenki majd megfagyott a hideg széltől, szerencsére azért volt kis hely, ahova be tudtunk menni. Volt egy múzeum, ahol a katonák megtalált dolgait lehetett megnézni. Levelek, érmek, lőszer, gázmaszk… A meghalt katonák neveit egy automata mondta megállás nélkül, kivetítőn a katona képével. Végére magyar gyerek majd megfagyott, örült a meleg autónak és szélvédett helynek
Szedelőcködtünk, aztán elmentünk Ieper-be másik katonai temetőbe. Megérkezés után egy pub jellegű étterembe mentünk be amolyan feltankolás jelleggel. Tanár mondta beülünk inni valamit. Majdnem mindenki sört kért, 3-an azért forró csokit, hogy kicsit felmelegedjünk :) magyar gyerek erős, belsőleg felmelegítve
Bár meg kell említsem, a forrócsoki akkor látott csokit amikor a gyárba gyártották a port, és véletlen belefújta a szél a csokidarabokat. Kb olyan volt mint BMF fél szint kávéautomata forrócsoki, csak az ára kicsit más volt, 2,5 euró.
De mint utóbb kiderült, tanár fizetett mindent :) Jah igen, sofőrök is sört ittak. Valaki gyengét, valaki erőset.
Tankolás után irány volt a gyaloglás. Mivel már voltunk itt flamish család látogatás során, így sok újat nem láttunk.
Magyar gyerek elfáradt, jól jött a pihenő, meg megint a szélvédett hely, a kocsi, Golf.
Következő megálló amit majdnem mindenki várt, ebéd :)
Elmentünk egy tanyára, szántóföldön keresztül sétálni. Szél mégjobban fúj, nyílt terepen magyar gyerek nem örült már neki, gondolt rosszakat.
Aztán mikor megérkeztünk, megláttuk a kaját :) szendvics, szendvicskrémmel :) egész jó volt minden.
Asztal az csocsós asztal volt, jó volt rajta kajálni :) Feltankolva aztán irány volt tovább.
Minden zöld volt ahogy mentünk, persze eső esik, Gábor szundít hátul, én meg sasolok hogy nehogy árokba menjünk ittas sofőr által.
kep1
Közbe átértünk Franciaországba. Fél órás út, és milyen hihetetlen változást képes kiváltani.
Hó, szél, és fehér minden
Itt ahol voltunk, Cassel, általába nem látnak havat, szóval teljes volt a meglepetés számukra, és a belgák számára is.
kep1
Parkolás után, irány volt a nyári karnevál :), igen, nyári, amikor is havazik :) Hideg, Havazás, magyar gyerek teljesen jól van, erővel feltöltve a hosszúra sikerült autós út után
Video_1
Kis nézelődés után, tanár megint meginvitált egy italra. Hát mentünk, és hát akkor helyi italt igyunk.
kep1
Amit mondtak róla hogy kb 20%-os, és persze megint ittak a sofőrök is, sőőt, akik nem itták meg, mert nem ízlett nekik, azt is a sofőrök itták meg. Így elég érdekesen nézett már ki a dolog.
Kimegyünk, nézzük, hol a hó? kb fél órára ültünk be, és annyi elég volt hogy a hó meggondolja magát, havazásból átment napsütésbe, és melegbe. Hó már jó sok helyen el volt olvadva, de azért még látszott a hirtelen snow hatása.
Megint kis nézelődés után, irány volt a kocsi. Sofőrök elöl, és hát érdekesen lépkedett a miénk, elég vékony srác volt, aztán 1,5-2 pohárral megivott belőle..
Video
Hát igen, mintha nem is tél lenne, hanem tavasz, amint olvad a hó, utolsó megmaradt kis foltok, sár, víz.
Ami tényleg érdekes volt, látni lehetett hogy hol halad az eső/hó
kep1
Aztán megnézés után, vicces videókészítés után, sofőrök megnézéze után, részeg-e vagy sem, beültünk aztán irány volt lefele a hegyről. Magyar gyerek már fáradtan, de a jó idő jó hatással volt rá.
Ilyen felhőt se sűrűn látni :) Nah de ezután már irány volt haza. Mindig úgy mentünk, hogy nem közvetlen a fekete felhőbe. Aztán a végén mégis elkapott minket.
Ebből aztán minden hullott ami hullhat az égből. Jég, hó, havas eső, eső
Hatalmas vacsora volt, persze magyar úszást megtudtuk nézni, hogy nyeri meg az aranyat :)
Mikor bementünk a szobába, első volt hogy láttuk a 110-es plazma tv-t :D mindenki nézte hogy baz*eg
Barbeque party, húsok, szendvicsek :D kolbász, ilyen bor, olyan bor, amolyan üditő.
Vacsi után megpihenve, várva a desszertet, fagyit :). Már mindenki tele volt, mozdulni nem bírt, de én akkor is vártam :) Ha már ingyen van, akkor bármi jöhet ami ehető ó :) Magyar gyerek szája fülig ért, ingyen nap, sok kajával :) és hatalmas élménnyel a nap végére :)
kep1
Hát igen, a házikó belülről, belgákkal, fagyival :)
Lilla és barátai :), kicsit több mint 1 hétre jöttek.
Aztán este kivittek a pályaudvarra :)
Gáborral jól megfagytunk míg 20 percet vártunk az utolsó vonatra. Aztán hazaértünk. Alvás..
Nah most kb ennyi, fáradt vagyok :) aludni mentem, jó8szakát mindenkinek.
Magyar gyerek fáradt, aludni megy, és alszik 7-8 órát megint, amivel csak feleslegesen tölti az időt kint belgiumba.